Friday, June 24, 2011

teleskop hati

eh

eh

gua kan..gua rasa lain lah feel gua se jak dua jak ni.tak tahu lah gua kenapa.tapi gua rasa macam angin perubahan gua dah mula nak masuk tahap ribut taufan.biasa level rendah je.setakat angin lembut gitu gitu je.gua punya sensitiviti,gua punya tafsiran,gua punya pecakapan dah lain.bukan gua pandai cakap inggeris pun,tapi gua perasan kalau gua nak becakap dengan orang gua banyak dengar dengar dulu.lepas tu baru gua fikir gua nak masuk line.luahkan skrip gua.lepas tu gua fikir lagi baik gua takyah becakap langsung sebenarnya.dari situ orang kadang kadang pikir gua bisu atau memang tak reti berbase melayu.ye,gua tau lu tak paham apa gua tulis.tapi gua tanak berenti tulis sebab nanti takut gua lupa.

gua dah dewasa.gua cakap bukan sebab gua nak tunjukkan gua ni macam ni macam tu.gua cuma nak sedarkan diri gua bahawasanya gua dah melebihi remaja.gua dah takleh nak lebalebo sana lebalebo sini.gua dah tak larat.sebelum ni gua berasimilasi dengan ruang lingkup hidup manusia di sekeliling gua.gua takleh nak buat kepala sendiri sendiri.nanti gua jadi kacip dan jem kepala otak sebab berkawan dengan dinding dan laptop.jadi gua cuba menjadi diri gua yang terkebelakang dari segi mentaliti dan usia.sebab mindset gua,kalau gua nak happy,gua kena join orang happy.kalau tak gua jadi robot buku dan tahik skema.dan orang yang happy adalah orang yang nakal,gila gila,dan bermasalah.itu yang kepala bana gua fikir pada masa itu.

jadi,bila berada di kampung halaman.gua dah mula kenal orang orang kampung.gua dah tak jumpa kawan kawan gua yang 120 % adalah muda dari gua.sebab depa jauh.dekat kampung variasi nya lain.gua campur sume dengan orang tahap mana sekalipun.budak budak,remaja,baya gua,dewasa dan orang tua tua.orang macam macam disekeliling gua buat masa sekarang.dan gua bukan sengaja pun nak perati perangai orang.cuma memang jenis gua suka perhatikan orang.dan gua akan compare.apa motif gua buat macam tu gua tak tau.


apa pun.gua tak rasa menyesal ataupun lain lain rasa yang tak best.gua cuma rasa gua patut ambik tahu semua perkara pasal gua,keluarga gua,sedara mara gua,kawan kawan gua dan paling utama Allah S.W.T...







leg note : gua rasa paling payah nak belajar ialah bersabar!

9 comments:

Sutera_suci said...

Suwitnyaaa...


Dah beso rupenya anak mak ni..


harhar


Aok rase koi dah capai tahap umur matang. Tak lama dah tu, tak lama dah boleh makan nasi minyak :)

karatz said...

suwit belah mana nya..haha

hmm,baru terasa diri ni tua.klu awal2 dulu gua dah tau kan best..huhuhu

Waqheh said...

makin tua harap makin legend..hahaa

Sutera_suci said...

Better late than neva..


ewah..omputes..hik hik


karatz, kite da dapat cd gamelan tu. Bak alamat. Kite tak nak makan padi ni..ke nak email je?

karatz said...

waqheh-hahahaha.legend ke klasik?wakakaka.

su-alamat umah ke?email pun boleh ek?try email dulu eyh..karatz_ns82@yahoo.com..klu tak dpt kapai cara lain plak..

vidadarisakura said...

proses penuaan la tu. haha

karatz said...

vid-harharharhar,cepat lu tangkap

kucing gemok said...

hehehehehe.. akhirnya lu sedar lu dah tua... alhamdulillah.... (provoke). hehehehehe.

karatz said...

kucing-siap ko..siap ko..