Sunday, March 13, 2011

penangan eskrem potong

''plap..plap..plap..plap..''sibuk benar gua tenyeh eskrem ke mulut.meleleh leleh air eskrem cair mengalir sampai ke siku.ahh,gua peduli apa.siku pun gua jilat.eskrem tu sedap.tak sia sia gua ngan udin beli.

''lama lagi ke wan sabarudin?aku dah tak tahan ni.cite gaban jap gi dah nak start ni..''cemuh gua sambil tengok wan sabarudin member remaja gua terkial kial pegang tayar beskal.gua dengan udin baru balik dari umah nik.semalam lagi janji nak tengok video klip britney spears kat umah nik sama sama.namun niat suci gua ngan udin terpaksa dibatalkan sebab bapak nik balik keje awal.3 hari lepas nik dah kena libas atas belakang ngan getah paip.kantoi tengok video klip tu la.maksiat.katanya bapak nik selaku salah sorang ahli surau tua kampung gua.

tapi nik memang cekap macam tikus.cd bapak dia sorok mana ntah boleh jumpa nik cari.tu yang power nya si nik.''best kan aku,ada instinct macam anjing.setakat blueprint rumah aku ni dalam kepala beb''kata nik megah setelah berjaya membongkar almari dan laci bapak beliau.memori getah paip 3 hari lepas langsung tak menakutkan nik.malah berjaya menghasut gua dan udin datang join sekaki.sekaligus mencerahkan peluang gua ngan udin untuk dilibas secara berjemaah.

udin selak rantai beskal kasi ketat dia punya pin.ketuk pakai batu.tengah tengah sawah macam ni mana la nak cari tukul segala.tengah gua syok speed kencang belumba tak takut speedtrap tetiba rantai beskal gua jem.mujur udin ni anak Jasman pomen tayar terulung kat kampung gua.tu la pasal gua rilek je duduk berjemur bawah pokok.biar udin je buat keje tengah panas.gua mana reti pomen.

''''plap..plap..plap..plap..''makin sedap eskrem gua rasa.nak nak tengah panas mencanak gini.stim semacam.

oh,tadi betul betul naseb baik.masa bapak nik balik gua ngan udin baru nak layan feel tengok body mantap britney nyanyi lagu Oops!...I Did It Again.tak berkelip mata udin menatap keseksian britney menari pakai baju kecik nampak celah dua bukit.terus udin duduk kepit lutut.sebelum tu bersila sopan.gua tau dah,kalau bapak nik tak balik masa tu kompem dah inzal si udin ni.gua lain,gua hero.hero macam gua setakat dedah macam tu gua tak heran.

''dah.siap dah.ko naik slow slow la.kang kalau jem lagi malas dah aku.dah la panas ni''jawab udin lemah sambil kakinya melangkah ke parit air.basuh tangan.tiba tiba gua jatuh kesian pada udin.gua tenung muka udin lama lama.udin ni dari kecik lagi dah pandai baiki beskal.mak udin dah lama meninggal.tapi takpela,udin ada ramai kakak.sume dah keje best.

''alah,ko jugak yang ajak aku lumba tadi.jom la cepat.aku nak tengok cite gaban ni''jerit gua.gua terus capai beskal.gua pandang udin lagi.belum habis lagi basuh tangan.tak sampai ati pulak gua nak tinggalkan udin.

''adoii,panasnya.eyh,eskrem aku yang ko pegang tadi mana?bak sini..''sambut udin lagi tanpa berpaling.masih lagi mood basuh tangan.

masa ni gua dah pecut laju laju balik umah.malam nanti jumpa kat surau gua ganti balik duit udin.macam mana boleh gua tak sedar eskrem yang gua makan tadi satu udin punya.patut la makin sedap.udin punya perisa durian.gua punya perisa jagung.

''babiiiiiiiiiiiiiiii..''kedengaran sayup sayup suara udin semakin lenyap dibawa angin.

No comments: