Thursday, November 5, 2009

lagu untukmu(ini bukan meet uncle hussin)

kawan aku yang di sayangi.berpisah sudah dengan kekasih hati.umur perkenalan baru lagi suam2 kuku.tapi jodoh tidak menyebelahi.untuk kali ke berapa aku pun tak tahu.yang aku tahu setiap kali dia break dengan sesape atau berkenalan dengan yang baru.aku mungkin orang pertama mengetahuinya.mungkin lah.tak pernah aku bernafsu untuk tanya akuorang ke berapa yang tau.yang pasti aku akan tahu.

dan aku,sebagai kawan yang penyayang.ye,aku sayang kawan2 aku.macam aku sayangi adik beradik aku sendiri.macam.aku sentiasa ingin ada di belakang mereka,aku tak mahu nampak wujud jasad ketika senang sahaja.malah,aku ingin membantu walau keadaan mereka sentiasa susah sekalipun.selalu aku mendengar.menjadi pendengar bukan sesuatu yang senang.tiada sijil atau ijazah tertentu untuk menjadi pendengar.cukup sekadar kawan mencari aku dan meluahkan segala masalah.berbicara secara serius atau dalam keadaan gelak ketawa.walaupun mungkin di dalam hati punya seribu kekecewaan dan rasa ingin menangis.

aku tidak kisah tidak dipedulikan.sebagai manusia masing2 ada privacy sendiri untuk bersendirian.waktu sembuh dari kelukaan bukan boleh kasi tempoh tertentu untuk aku tentukan.diri sendiri yang punya kekuatan untuk merawat.aku hanya kawan yang sekadar membantu.mungkin seperti nurse yang menjadi assistant doktor.hanya memberi ubat dan alatan untuk bisa kawan sembuh.dan aku tidak kisah untuk menjadi teman dikala kawan memerlukan untuk jangka masa yang lama.kerana aku sayang dan suka menjadi kawan2 kamu semua.

biarpun aku punya tragis dan rintihan hati sendiri.dengan kamu semua disisi aku tidak risau kehilangan cinta sekalipun.bersendiri bukan sesuatu yang hairan pada aku.mungkin ajaib bagi orang lain.tapi aku peduli apa.hidup aku.





leg note : kawan2..janji nak breakfast kedai bismillah,pe barang tido tak bangun.palat!


No comments: