Thursday, November 12, 2009

buat "projek"(bukan entry lucah)

seram gila rasa.tetiba rasa sejuk.jejari kaki mulai mengerekot.muka pucat lesi baru lepas bedak.ekceli ni la first time aku nak buat projek.dapat tajuk sikit gila babi punya payah kot.using remote sensing-orange spot control disease in oil palm.agak2 lepas ke kalau aku buat thesis dalam base melayu rojak.tulis shortform ke.kompem budak budak pendidikan base melayu buat mogok lapar sambil minum air botol mineral depan pejabat perdana menteri.

semalam baru tahu sape supervisor aku.lega jugak bila tau PA aku alias Dr. Siva yang jadi supervisor.dan luckynya aku tak temasuk dalam senarai pelajar pelajar yang di lelong ke sana ke mari oleh pihak fakulti.tajuk ade beratus ratus pun kalau salah pilih jodohnya memang kena campak.dapat pulak supervisor yang jenis suka breakfast menu daging rimau hari2 mampos la kau.aku syak kalau dia marah marah mesti keluar taring ngan belang tarung punya.tobat.

apa benda ntah hapa tu remote sensing tak tau la.agak agak macam nasik beriani gam boleh jugak aku tibai di musim kelaparan.nampaknya tepaksa la aku bukak balik kitab kitab darjah 1 sampai darjah 6 dulu dulu.kot ade sebut pasal benda alah ni boleh jugak aku study sedang sedang.foreplay orang cakap.baru mudah paham kalau baca dari basic kan?hahaha.aku rasa advantage ada di sekelilingku.

hiburan cuti sekolah tepaksa jugak aku lupakan untuk cuti ni.tiada lagi astro awana.hilang sudah astro ria.
kempunan aku nak tengok aznil dalam tom tom bak.sekarang ni dah masok musim keberapa ntah.selalu dapat jugak aku melompat lompat depan tv ngan adik adik aku menjerit dan menyanyi lagu tema dia.kalau nasib tak baik,benjol la kepala aku kena baling ngan senduk nasik oleh ibu tersayang.tu pun sebab aku lupa nak
solat zohor secara awal dan berjamaah.

adik adik aku 3 orang sume dah pindah ke sabah.sume pakat dok jauh jauh.kalau dok dekat dekat senang nak kena pau ngan aku kata mereka.cis,dah keje pon bekira sejemput.tengokla aku dah kayap rayap nanti.tiga kali sehari aku hantar ufti ke rumah korang.tengok la.tengok la.kesian mak aku dudok sorang sorang.takde anak besar.anak kecik kecik ramai lagi.bapak aku tak cakap banyak.anak anak lagi jauh lagi dia teruja.sekali claim duit dapor sebulan sama harga dengan caj minyak kapal terbang.borosnya bapak.nasib baik duit bapak mengalir turun kat aku sekali.time kasih ye bapak saya.

member aku.adik beliau dah meninggal.tak tau sakit apa.selang 4 hari kedian member aku lagi sorang.umah sebaris je ngan member aku yang tadi.adik dia,pon meninggal juga.innalillahiwainna ilaihi raaji'uun.






leg note : Al Fatihah untuk mereka

No comments: