Saturday, November 21, 2009

bebot

dah dekat seminggu aku terjeruk dalam rumah.mana la sangat nak pegi time musim air macam ni.matahari pon macam takde je kat area umah aku.dia punya tahap bosan memang macam haram.sikit sikit rasa nak tido.kalau tido manjang boleh benak lelabi kepala hotak.kata doktor falsafah ntah sapa dia ntah lupa da aku.lupa plak aku nak sedut muvi bebanyak dari network dak dak ni sebelum balik cuti tu.bengap bengap.nyesal plak dah.

rasa rasa dah 3 kali dalam setahun ni aku balik kampong.yang aku sendiri heran kenapa la aku tak pegi jenjalan kat bandar hatta sekalipun.bila budak budak kampong cakap pasal bandar kota bharu dah lain aku jadi cuak.rasa macam aku salah balik kampong.rasa macam aku bukan anak jati kota bharu.rasa macam derhaka pada penghulu kampong.rasa bersalah pada mat mat rempit jalan lundang.rasa gelisah nak sapa mat mat keta simpang 4 kubang kerian.

mana boleh aku taktau.mana boleh aku diam tak becakap sepatah haram.mana boleh.pepatah "biar bengap asal tahu semua" masih lagi aku amalkan.sekali sehari selepas solat maghrib aku kena baca pepatah tu sambil baca surat khabar sinar harian depan tv.

owh ye.jalan jalan di sekitar bandar dah lain.itu je.saya nak gi usha









No comments: