Wednesday, September 2, 2009

bulan puasa macam bulan biasa

dah 12 hari puasa.rasa bersalah sebab walaupun diuji dengan sedikit dugaan aku dah kalah dan mengurangkan pahala dengan tidak puasa 1 hari.maknanya aku baru puasa 11 hari berbanding orang lain.awal2 puasa da kena penyakit.nasib baik penyakit tu sangat bahaya.tapi rahsia ni aku takkan bagitau keluarga.nanti jumlah kutipan duit raya aku tahun ni akan menurun walaupun tiap2 tahun aku rasa jarang sangat aku dapat duit raya.

start dari hari tak puasa jugak aku dah tak pegi terawih.fungsi kombinasi yang sangat sesuai.niat tiap2 malam memang nak pegi.cuma sifat malas dan nafsu yang aku kontrol sendiri sangat kuat untuk aku lawan.tambah pulak budak2 ni pon perangai 8 x 8.sangat rasa tak best.puasa tahun ni paling kurang amal ibadah.kalau dah start tido lepas subuh jodoh bangun dari tido kompem pukul 5 atau dekat2 nak mahgrib.harem jadah.

kalau terbangun awal sikit sempat juga solat asar dan gerak pegi bazar ramadhan terus.senang je puasa aku tahun ni.langsung tak berpahala.kurang pahala.moga2 dengan buat entry sahur ni aku dapat kesedaran walaupun tak banyak.moga2.






leg note : ohh aku!!

No comments: