Friday, August 14, 2009

sedikit ajar diri aku berfikir

berita H1N1 masih kedengaran.malah lebih hebat dari mula mula ia datang.lagi 4 orang maut.kerajaan tengah pikir nak tutop sekolah ke tak.ipta/ipts nak kena extend ke tak.syarat tutop ialah kalau kehadiran pelajar dalam kelas terlalu sedikit hingga menjejaskan pelajaran.apa yang kepala hotak aku pikir pulak kalau dalam kelas kau ada 80 orang maka kau nak tunggu sampai bilangan nya jadi 10 baru boleh?

lagi sorok gula sana sini.penjahat gula gamaknya dah takde keje sangat.untung besar mungkin buat keje jahanam ni.woi penjahat,boleh lantik aku jadi pengurus?

walaupun nama aku takde kaitan langsung ngan gula tapi aku tetap prihatin kepada makcik dan pakcik pembuat kuih sri serdang.saya takkan beli donat pakcik kalau digaul ngan gula melaka.itu buang tabiat namanya.anda perlukan gula pasir.mamak flat ikan yang salu masak nasik lemak untuk aku,kau pun nak kena pakai gula.nanti sambal kau rasa pahit payau macam air tongkat ali.aku tak lalu makan nanti!







leg note : seminggu gi da nak puasa.semoga ini akan selesai akhirnya.amiinn!!









No comments: