Friday, August 14, 2009

RM 200,000 depan mata aku buat bodo je.kalau kau?

macam biasa turun melepak di kedai runcit kassim.pekena teh O tak tau sape yang buat.penyayang betol sape yang buat air tadi.manis.........nua ada,kassim ada,mat Lan ada,eyh..bob pon.

bob tawadhuk men game.konon tak sedar aku datang.aku da bekira kira nak cabut plug pc biar dia gelabah tapi tak jadi.safwan tetiba je muncul taktau dari mana.selamat kau bob,tuan pc ada!

azim dari bilik depan plak masok.mungkin dia dengar aku ngan kassim tengah syok gelak kat mat Lan.masok je teros gelak skali tanpa malu.tu la azim al biruni.belia 4B daerah machang dan kipas tak mati anime kamen rider densha otoko.syazel dan bob adalah pengikut setia beliau.kalau join dorang layan kamen rider kau akan rasa macam kau baru nak masuk akil baligh!kau akan dengar bunyi ini:
"owh,ni la kamen rider ada tanduk tu"
"cis,lawan la kamen rider"
"babi ko penjahat"
"terer gila resakse ni"
"celaka,cepatla betuka jadi kamen rider"
"bodo btol,lawan ngan resakse arnab pon kalah"
"aduh,sedih sial kamen rider semut da mati" dan banyak lagi.......


balik ke kedai kassim.


bob tak leh kosentret dengan gamenya,memang kami sengaja gelak kuat kuat.biar dia rasa besembang itu lebih berkat dari men game.dengan ade nya bob barulah aku terasa macam aku gelak dengan kawan kawan berjumlah 100 orang.mungkin jumlah tu lebih lagi.ade sorang gi makhluk nama boss.body type kecik sikit je dari bob.kau tengok dia pakai spek tebal macam nerd tapi kau taktau kerongkong dia sama besar dengan lobang buaya.kalau dia tagteam ngan bob gamaknya rasa macam dok tengah tengah crowd perhimpunan haram berskala ribuan orang.

tengah borak,bob ajak aku join team futsal dorang.tanpa pikir panjang aku terus tulis nama,sebab dorang cakap season ni Futsal Variti Kosmo bagi hadiah RM 200,000.meremang bulu telinga dengar.banyak tu dol
game start ari sabtu dan ahad ni.cis,macam tak sabar sabar je Kosmo nak tengok team aku menang.

jam 2.40 am baru aku naik ke bilik.tu pon sebab mangkok sume da start layan bijik mata.aku pon turut kena tempias.rumet tengah layan movie dalam gelap.sama macam kau jugak.nak dapat feel tengok movie wajib tutop lampu.kalau tak sama ngan KLGCC paling koman setaraf TGV Mines pon ok dah.ingat nak join sekali tapi aku da tengok banyak kali dah,dia baru nak tengok cite tu.

baru nak lentok mee datang bawak berita ajaib.tengah cari sape sape nak buat kerja survey.keje macam ni salunya time cuti sem je.tolong lect rumet aku tak cakap banyak.terus besetuju tanpa kompromi.


rumet : "camne met?buat duit express ni"


mee : "kamon la weh,aku tau ang teruja"


aku : "macam haram..ntah la,aku ada janji ngan bob nak
men futsal ni,bila time keje mee?"



rumet : "jap weh,aku nak gi hasut ayie mana tau dia nak"
terus turun gi aras 3


mee : "paan cakap sabtu ahad,sebab nak kena pi merata tempat,
jauh plak tu,first kita ikut dia pi kelantan"



aku : "ilang akal,bayar?"



mee : "sebulan RM 1200,aku dah kira siap.aku rasa lagi baik ang pi
futsal,dapat 200 ribu.."



aku : "cis..skunk jugak aku kensel men"









leg note : soryla bob!!

No comments: