Monday, August 10, 2009

sepetang bersama Hujan

oh hujan.turun dengan lebatnya
tanpa amaran tanpa diundang
tapi hujan adalah rahmat untuk semua manusia
banjir bukan rahmat.itu bala
sebab manusia rakus.sodok sana sodok sini

oh hujan.hawanya sampai sejuk satu badan
baju baru je sidai.kompem lambat kering

oh hujan.saya ada kelas pukol 5
anda turun ngam ngam pukol 4
adakah saya akan ke kelas?

oh hujan.selalunya saya tewas dengan anda
berselimut pekung satu badan adalah impian saya masa kini
tapi otak geligat saya masih ingin ke kelas
akan ke kelas kah saya?

oh hujan.saya sangat takut baju saya basah
anda adalah air.saya adalah tanah
maka saya akan basah jika anda menimpa saya
saya ini hyper malas pegi klinik.sebab itu saya takut demam

oh hujan.maafkan saya
bukan sebab anda.tapi saya ini memang malas
jadi saya tak akan pegi kelas
terima kasih hujan
semoga lebat sentiasa










leg note : tutup lampu dan bayangkan apa terjadi selepas itu?

No comments: