Saturday, December 3, 2011

bos,gua nak mintak kerja!

sampai ke hari ni gua tak diinterview pon.gua datang lepak sini bos gua buat tak reti je.dia senyum je.bos gua tak mintak pon sijil gua ke kad pengenalan ke mungkin kot kot gua ni pendatang haram ke.tapi tak mungkin la gua ni pendatang haram kan.pendatang mana ade hensem macam gua.jadi tak lojik bagi gua untuk di cop bukan warganegara.

ni baru gua merasa kerja yang betul.dan gua betul betul dikerjakan.bukan gua disodomi oleh bos secara satu sama satu.bukan yang itu.24 jam gua adalah didalam ofis dan main tekan tekan keyboard sampai gua bosan.isap okok.tekan keyboard lagi sampai malam.lepas mandi dan solat maghrib gua tekan lagi sampai gua sedar sedar pagi esoknya gua dah terlentang bawah meja opis.team mate gua ada tanya gua.


''lu tertekan tak keje sini beb?''


''tertekan jugak kadang kadang,tapi gua kena betulkan balik sebab ikut rule dia kena tekan betul betul.takleh main ter ter je'' gua jawab.


''haha,sampah lu'' kata beliau dengan nad..nad..nad..naaada cintaaa yang menyebabkan gua terpaksa ambil rokok dan hisap sebatang lagi.


sampai masa ni gua boleh rilek lagi.tapi sebab gua bersyukur benar dapat keje sini pakai kabel member gua maka gua nekad akan rilek sampai bila bila.


lagipun gua kecut perut bila teringat pesanan mak gua masa nak naik bas datang kolompo.
''kalau duit simpanan lu tak cukup sejuta lu jangan pijak kaki kat rumah gua ni,ingat...SEJUTA!''


setakat ni gua menabung duit syiling dulu.duit kertas banyak nak kena pakai.dan gua harap mak gua main main cakap je masa tu ngan gua.








leg note : minggu depan gua kursus.kalau gua lulus dapat sijil kursus tu gua bleh jadi ceo kat BSKL!

16 comments:

si robot comel said...

bila lu jadi ceo,jangan lupa belanja wa makan,haha

blog-tips-kurus said...

bro salah dengar tu, patutnya 1.5 juta je. sebab .5 tu untuk saye. tq! :-)

karatz said...

robot-makan?

tu takyah nk tggu gua jd ceo..skunk pon lepas lg.lu jgn order lobster dah la.kopak gua!

kurus-1.5 juta ke?mak gua ni betul2 serius agaknya..

aziekz said...

wah!hebatnya akn jd ceo...ko remiser ke apa org pggl yg broker saham tu ek..mak ko bgus la.bg motivasi power..sruh kje sgguh2 la tu,sapai ugut kmpul wang juta2..buktikan.he2.. :)

karatz said...

aziek-hahaha.tinggi benor tu remiser..gua keje biasa2 je tp halal n lovin it..insyaAllah gua usaha cr duit..utk anak bini gua jugak..

ORLANDO AHMAD said...

payung Gua makan...

guna duit syiling pon takpe

Hantu Kak Limah said...

keh...keh..keh....
tetibe gua teringat citer Anu Dalam Botol..keh..keh.keh...
x sangka lu layan Rangga Panggalia..tu....tu psl gua nk cop muke lu cam pendatang x berape nk haram...keh..keh..keh...
gua tau..lu mmng terdesak nak jawatan PM tu kan...nanti gua try adjust name lu kat abang ajib...kui..kui..kui.......

karatz said...

orlando-boleh..tunggu tabung khinzir gua penuh.nti kita sama2 bermelahap.

limah-rangga panggalia tak best sebenarnya.ade sorg lg gua minat.tp lupa nama.hahahaha

adjust limah adjust..x sabor dah ni..

Waqheh said...

lama gua tak jengah rumah lu beb...gua takdan nak jengah lu...lu ok arr bro...haha

karatz said...

waqheh-pale hotak lu qheh diam lama2.kacip dah gua tengok komen lu takde!

vidadarisakura said...

wa pun dapat kerja melalui kabel. dan sekarang wa mau berenti tapi xtahu macamana nak cakap dengan kabel gua. dem!

Nur Aizureen Md Zahir said...

sejuta ?? peh ! hebat mak kau :)
bagus. biaqq anak dia pulun kije je tak pikior ape dah >.<

*da cukup sejuta nnt roger yeh*
kekeke :P

Outbound Malang said...

berkunjung sob..
salam kenal dan sukses selalu ..:)

karatz said...

vid-lu buat2 stupid je.ape lu kisah dgn kabel lu.blah je.nti lama2 member lu paham la.

nur-nk dpt seribu pun gua dah terjelir jelir..klu dapat pun sebab gua rompak bank..

out-ok terima ksh gua ucapkan

Sutera_suci said...

Hebak mak lu

karatz said...

su-semua mak adalah hebat.kan.kan.