Sunday, February 6, 2011

bercerita melalui gambar.sebab blog ini bisu kena potong lidah akibat suka mencarut.

perjalanan ke sungai sendat amek masa 1 jam dari serdang.kalau kau jalan kaki kompem mati dulu.baik naik kete.jalan senang je,dari gombak masuk kuil batu caves terus ke bandar batu caves lagi ke depan jumpa petronas depan lagi belok kanan hingga ke air terjun ulu yam.kau pegi depan lagi sampai habis jalan ulu yam tu.penamat jalan tu adalah simpang tiga.amek kanan dan speed terus tanpa belok sesuka hati kau sampai habis jalan tar dan masuk jalan tanah.terus je sampai kau sesat.haha.terus je.jumpa la tu..

DSC00366

nampak pondok?tu tempat parking kete.luas.boleh la muat 10 biji kete.haha.kami lalu jambatan kecik tu sebab seberang tu je tapak paling luas untuk pasang khemah yang besar.

_DSC2849

kemah setelah di pasang.anak sungai depan tu sampai kebawah sana sume boleh buat port mandi.very panjang.

_DSC2823

kemah spare.sebab ada anasir anasir tak lulus apply cuti kena keje lagi so kena gerak petang,malam baru sampai.

DSC00415

untuk unggun api malam nanti.sempena memuja mambang sungai sendat kelolaan zaid.

DSC00371

ini orang panggil magic hours.tak sampai 10 minit cahaya dah hilang.naseb sempat shoot.

du

ritual awal sebelum pemujaan.menyedut kuasa matahari untuk digunakan malam nanti.terpaksa guna jasad palong sebab dia paling tak berguna.haha.

_DSC2851

ini di ambil dari jambatan kecik tu.depan sikit lagi tu baru air terjun no 1.dalam tak ingat.kalau takde skill renang berirama macam aku kau mandi je la kat bawah bawah ni.

_DSC2910

ni yang no 1.kau nampak tali kuning kat atas tu?atas tu kolam no 2.lagi dasat dia punya dalam.ada air pusar lagi.dah ada yang arwah.tu yang ada tali kuning tu.tapi orang melayu memang berani.peduli apa tali kuning ke merah jambu ke.kasi putus.

_DSC2939

nampak je kecik.tapi luas sebenarnya.tu aku pun buat macam budak tu.tapi lutut landing atas batu.sakit nak mampos.

DSC00430

pabila larut malam.anasir2 tak sampai lagi.tengah prepare nak makan malam.panggg...hujan!


DSC00451

aktiviti menjahit bahagian kemah yang bocor.basah sampai ke dalam.kemah lagi 1 pon masuk air dari bawah.kemah murah.

DSC00443

dari mula sampai petang ke malam tak kira hujan makan je keje makhluk ni.
''gua rasa lapar tak tentu pasal,mungkin sebab aura matahari yang gua sedut petang tadi''ucap beliau sambil menyebat beberapa ketul sosej ke mulut.

DSC00444

jin ini pura pura keenakan tidur walaupun lantainya sudah basah dek air hujan mengalir dari bawah.

DSC00448

ini adalah tangan orang hebat.haha

DSC00445

''aku yang buat semua ni,aku yang jahit.aku yang tampal.kemah ni kemah aku.aku beli duit sendiri bukan duit jiran aku''ujar zaid tak semena mena sementara yang lain buat keje sendiri dan buat tak tahu.

_DSC2773

setelah anasir anasir sampai.terus dengan upacara pemujaan.masa ni bulu roma dah start menegak.

_DSC2750

dua dua adalah bekas ahli black magic ampang dan jengka.nampak botol apa tu?bukan holy water tu.tu minyak petrol.

gambar semasa ritual tidak dapat di ambil kerana tiba tiba semua kamera tidak berfungsi.


_DSC2945

mereka dikatakan telah di heret dari kemah ketika tidur dan dibawa ke dalam kereta.angkara siapa dan punca tidak diketahui.

_DSC2799

beliau paling lewat bangun setelah meracau dengan hebatnya malam tadi.

_DSC3033

acara makan makan buatan sendiri.pastu kamera aku habis bateri.denggg..gambar diatas separuh aku punya separuh dari iqbal.pastu mandi dan petang itu balik semula ke lubuk.sankyu!




leg note : kolam no 3 takde gambar.aku naik tak bawak kamera.overall,tempat ni sesuai sangat untuk family gather,sebab anak sungai dia panjang dan boleh buat port mana mana je.siyes.entry bapak panjang,letih aku!

No comments: