Saturday, October 31, 2009

Perangai manusia dalam peperiksaan

Dalam dunia ada macam2 periksa.atau mudah sikit nak taipnya exam.tak kira exam nak lulus amek lesen,exam nak naik pangkat atau exam nak lulus temuduga.jenis2 manusia yang menduduki exam pon macam2 gaya dan telatah.aku baru lepas exam,final exam ekceli.berada dalam dewan sebesar2 umat kau dapat lihat macam2 pesen.

Pesen 1

Jenis yang suka keluar pegi tandas.baru start nak jawab soalan no 1 da rasa nak pegi tandas.samada isi perut nak terkeluar sebab brekfes ngan roti cicah neskepi atau makan nasik lemak pedas gila babi kat gerai selekoh masjid.selalunya skorer dalam exam.selalunya lah.

Pesen 2

Yang jenis kejap2 tunduk bawah tengok kaki.apa ntah dia tengok kat bawah.anu dia terkehel kot.jenis ni selalu nya skor jugak dalam exam.kahabar angin mengatakan jenis ini mempunyai belaan di celah2 kangkangnya.

Pesen 3

pesen ni agak slumber.ketas jawapan ngan ketas soalan macam sama je bagi dia.30 minit pertama adalah masa untuk gelabah.kemudian diisi dengan tido di atas meja.30 minit terakhir kemudian gelabah sekali lagi.ni jenis tak baca langsung.

Pesen 4

Kejap2 leher jadi panjang.ukuran panjang nya bergantung kepada jarak meja kawan di sebelah2 atau di depan.kalau panjang ke belakang jodohnya sah2 kena halau keluar dewan peperiksaan.ini jenis study tak khusyuk.dalam kepala banyak benda musykil dan serba salah.

Pesen 4

Mata liar.tengok ketas jawapan member sebelah macam nak telan orang.dah la tulisan member kecik2.jadi tepaksa juga kecikkan mata sekali,kalau tak kompem tak paham apa member tulis.ini jenis study tak abes topic.kalau kantoi ngan pegawai periksa pon takpe lagi sebab takde bukti.

Pesen 5

Jenis ni agak bising.itu pun dengan member yang dia kenal je.dewan exam selalunya senyap sunyi.takat bunyi belek ketas ngan bunyi pensel tekan tu biasa.ini jenis yang suka ‘’pssst’’ orang.samada nak suruh member angkat ketas jawapan atau bagitau jawapan( dalam bahasa isyarat yang dah dipersetujui )kat dia.

Pesen 6

Jenis otak genius.baru 15 minit menjawab dah susun2 ketas dan segala jenis pensel atas meja lalu hantar.pesen ini boleh menyebabkan seluruh warga dewan angkat kepala dan sebut “pehh,terer sial” kepada beliau.situasi ini juga mungkin bagi orang yang masuk exam dengan sejuta tawakal dalam hati tapi tak study.biarkan.





leg note : ahhhh

No comments: