Monday, October 5, 2009

ketika bulan mengembang.tipu sungguh

sekali sekala matanya melirik merenung jam.bunyi deruan kipas kuat kedengaran.mau tak kuat.nombor 5 beb.di sana sebatang tubuh lain sedang enak dibuai mimpi barangkali.eyh,bermimpi ke dia?pegi mampus.biar dia enak2 bermimpi.mana tahu dia sedang melayar bahtera dengan aweknya.mungkin dalam proses foreplay.haha.bangsat.

tangannya meraup muka.cis,berminyak.ini lah jadahnya kalau tak cuci muka.mata semakin layu,namun otaknya kuat mengolah menafsir sesuatu.alangkah indahnya kalau di waktu hening begini tengok cite blue.barua sungguh.astaghfirullahal 'aziim.jauh2 dibuang niat buruk itu.

seketika dia memandang ke tingkap.gelap dan sepi.pantas dia melihat semula ke hadapannya.ketakutan barangkali.jari2nya pula menggaru di kawasan yang gatal.sangat syok.berulang kali nafas di hela untuk membetulkan tune nafas.agak sesak terasa dalam dada.owh,hari ini kurang berasap,patutlah pernafasannya tidak sekata.

kemudian dia terdengar bunyi ngauman singa.makin jelas.makin kuat.dari mana pulak datangnya.di hela pandangannya ke arah tingkap.di amati betul2.babi la,budak2 bangunan sebelah tengok movie.anak harun.


jam rumetnya berbunyi.sungguh buruk dan dahsyat alarm yang rumetnya set kan.orang mati pon boleh hidup balik macam tu punya alarm.jadi,dengan sifat kerukunan dan silaturrahim sesama rumet.dia pegi matikan.mana mungkin rumetnya akan senang2 bangun kalau sudah bersetubuh di alam mimpi.jadi tutup henset lah,tak la mengacau dia kan.


akhirnya,aku baru mahu tidur.sekian wassalam.





No comments: