Saturday, September 5, 2009

aku cuba selesaikan masalah negara(titik)

rakyat malaysia semakin hari semakin bertimbun.dengan ruang yang sedia ada dan keluasan tanah jajahan yang makin hari makin mengecil perseginya sangat membimbangkan.ditambah dengan kebanjiran pendatang asing yang halal dan haram menyemakkan lagi negara tanah airku yang tercinta.aku cuba pikir bagaimana mahu mengurangkan populasi untuk mengecilkan jurang kepadatan negara Malaysia dan juga cara menggunakan tanah secara lestari.itupun kalau ade orang undi aku jadi Perdana Menteri malaysia ke 10.

1. hantar balik semua pekerja asing yang ada dalam malaysia sekarang.amalkan dasar negara tutup pintu.biar nampak tegas tapi berhemah.sume kompeni swasta atau kedai makan kena pakai rakyat tempatan untuk jadi pekerja.wajib pakai rakyat tempatan.tak kira cina,india atau orang asli sekalipun.kalau tidak kompeni bakal ditutup serta merta.kompeni yang melawan akan aku upah pembunuh upahan tembak kepala pengarah kompeni serta merta.aset aku sita masuk akaun aku.eyh..aku PM yang baik kepada rakyat.konon.pekerja plak otomatik jadi pekerja tetap.kontrak2 tak layan.sesekali tidak dibenarkan membuang pekerja sesuka hati kecuali keadaan syarikat hampir muflis.

2. ubah jadual waktu kerja seharian.start kerja pukul 10 pagi dan balik pukul 8 malam kepada pasangan suami isteri.ini akan memendekkan waktu bersama dan mengurangkan kadar suami menghenjut si isteri pada waktu tengah malam kerana letih gila babi.waktu kerja ini juga sesuai kerana balik sahaja dari kerja waktu malam memang kau rasa nak tido.kadar kelahiran juga akan berkurangan.

3. plan rekabentuk setiap rumah hendaklah lebih kepada memanjang keatas .atau lebih kurang macam rumah api sikit2.kalau nak renovate atau tambah bilik tidak boleh tambah tepi,depan atau belakang rumah.cuma boleh tambah bahagian atas sahaja.kalau kau ada anak 12 orang maka bilik anak kau yang bongsu ada kat tingkat 12.impak ini nampak berkesan jika untuk saving ruang penggunaan tanah secara mantan.

4. setiap lelaki hendaklah mempunyai seorang isteri sahaja.kerana apabila lelaki beristeri ramai,dia akan mempergunakan semua isterinya dengan main pancut sahaja kedalam salur faraj si isteri2 dan melebarkan sayap kelahiran anaknya.kalau dengan 1 isteri boleh dapat 5 anak.dengan 4 isteri boleh buat 20 anak untuk 1 jangka masa.sangat rugi.baka sama je.resesif.kena plak da besar jadi penjenayah.mana larat nak jaga anak ramai2 kan.tanam pandai,jaga tak reti.

5. menubuhkan kesatuan orang2 kaya nak mampos dan kumpul dana dengan duit mereka untuk membeli tanah negara jiran sedikit demi sedikit dengan harga yang tinggi.lama2 boleh bikin negara baru untuk rakyat yang kekurangan.

6. mengharamkan pengambilan amah.tidak dibenarkan ada orang gaji kerana kerajaan sudah mengimport mesin basuh,seterika dan vakum lantai untuk kesenangan isi rumah.sesiapa yang malas buat kerja rumah akan dikenakan penalti RM 100,000 satu kepala.kepala kau dan bini kau.

7. mewujudkan sistem beli harga rendah,jual harga tinggi untuk saham tanah.maka berterabur orang jual tanah.sape nak tanam padi?sape nak tanam sayur?owh,itu saya tak fikir.kau la plak tolong fikirkan......








leg note : ini entry paling mengarut dalam hidup hamba!!

No comments: