Tuesday, August 4, 2009

7 hari lalu ia Salun.7 hari kini ia da jadi butik

da abes cuti seminggu aku rupanya
start je cuti kepala hotak aku da jemm
dah tak berapa nak licik dan kejam macam biasa
mood memang tengah tak best macam tahik
7 cakra dalam badan aku pun dah tak stabil
tambah kefedapan aku bila tatau nak buat apa kat sini
*sebab tak balik kampong macam orang lain

nak menyemak umah member2 pon tengah sengkek bagai
nanti menyusahkan orang.katil sorang jadi 2 orang
dahla menumpang.oh,aku benci menjadi seorang yang menyusahkan orang

tapi rezeki aku mungkin kot.syukur Tuhan
dapat mesej bermakna dari encek faizal omar
besfren aku dan merangkap mangsa buli aku kadang2
sebab dia lagi muda dari aku maka aku lantik dia jadi mangsa
tapi selalunya aku yang kena buli.biasa
dalam kepala otak aku da tebayang wajah2 nyah
dan bapok sekelian alam.gila ketar kepala lutut.kepala lain tak!!
tempat yang aku bakal keje esoknya memang port feveret
anak2 sotong gedik seperti mereka.pasrah sudah



9 am keesokannya





cis..monyet la kau peja.suka cakap meletop2.sekor haram pon tadak
acara keje esoknya bejalan dengan lancar tanpa gangguan
siulan kakak jantan dan sesi raba rabaan dari kaum sejenisku
syukur lagi pada Tuhan

tapi tak rasa macam keje pon rasanya.lebih kepada tolong
memberi pertolongan kan satu ibadah yang mulia
nak nak kalau kau tak mintak balasan
atau kau tak amik upah.dan tak menyesal kalau tak dapat
tolong dengan ikhlas.muka senyum.tutur yang manis
macam aku buat.hahahahaku tipu.....
aku pun tak tau berapa ratus ribu pahala kau dapat
buatla kalau nak tau

najwa aka awek encek peja adalah bos aku.macam bos
aku ngan peja je yang dilantik bekerja untuk seminggu ni.
di rekrut secara haram tanpa permit dari Lembaga Kesatuan Pekerja
takde Socso,bonus OT,faedah pinjaman mahupun cuti tahunan
kalau orang lain aci potong anulah,kompem taknak.gila

but,at least..terubat jugak hati aku
peja and najwa,kak emi,abg nazri,kak ana and family sume
u all dah hepikan hati aku yang on the way nak nazak dah ni
ervan si kecik comel.besar nanti aku ajar kau jadi gay..hahaha
jangan marah kak ana.kak ana lagila ilang akal
sukasuki dia je tuduh aku ngan peja gay.heh

aku da siapkan cat dinding sume.buang sampah.mop lantai
rasa2 aku la.sikit je pon.tapi seminggu jugak makan masa
mintak maaf kak emi amek masa lama
sila salahkan encek peja bin omar anak jati Tanah Merah
penyokong kuat Umno bahagian Jeli
walaupun aku tau dia suka khianat dan lompat parti
sebab kat screen laptop dia ade gambar bulan kaler ijau


saya keje ikut resmi dia.makan dulu sebelum buat keje
makan time tengah keje.dan makan selepas keje
kadang2 makan je seharian.keje langsung tak buat
dia bagi aku keje payah2.dia buat keje senang2
keje senang pon tak siap.last2 aku jugak yang abihkan.
nak buang sampah pon nak tunggu aku
nak ambik barang aku wajib ada
nak sapu sampah kena 2 orang.gila isim la kau

seb bek ade najwa.kak emi.abg nazri
sehari dapat makan 3 kali kat restoran
dibestkan lagi dengan sekotak dunhill 20 setiap seorang
air tin,air botol dan macam macam jadah air disogok
sampai penuh peti ais.yang dah ade dalam tu pon tak diusik
segala jenis makanan makcik2 gerai bawah
tido ditemani air cond.tajaan bantal dan selimut
segala macam yang aku dapat sume..FREE
tu sebab jadi best.belagak ke aku?pegi mamposs

to najwa and family

terima kasih banyak2 semua
memelihara kami macam sedara mara sendiri
aku terharu ngan kemesraan korang sume

to peja

aku saje2 je kutuk je ni.sebab aku takde keje
cuma nak tunggu kelas esok je.tu pon kalau aku pegi
tenks la ja.so much















leg note : aku terperasan lemak dan selulit di sekitar lengan,pipi dan bontot ke bawah

No comments: