Friday, May 6, 2011

teropong ke utara.ang mai la lagi....

perjalanan bermula dari kota bharu.terus ke tanah merah dan masuk gerik.di traffik light simpang 4 jangan masuk dalam pekan gerik tapi straight je tanpa belok mana mana.depan lagi ada RNR bintang hijau.depan sikit je lagi ada simpang 3,amek kanan.sini yang penting.jumpa simpang ni wajib amek kanan sebab jalan ni terus ke baling dan seterusnya masuk ke gurun dan akan jumpa highway ke bukit kayu hitam.

tetapi gua dah tersalah jalan sebab gua memang kayu bab jalan ke kedah.tujuannya ialah UUM sintok dekat bukit kayu hitam.masa kat RNR bintang hijau gua ade tanya sorang pakcik baik punya macam dafi.dia cakap terus je sampai jumpa kulim,then terus naik highway utara selatan then straight je ke bukit kayu hitam.gua yang dari azali memang patuh cakap orang tua tua nekad ikut kulim.koyak rabak wallet gua kena bayar tol pinjam duit adek beradek gua.dan jalan sikit punya jauh semata mata nak komfemkan niat dalam hati gua bahawa kalau jumpa highway perjalanan tidak akan sesat barat.

sesungguhnya ikut jalan highway naik di kulim adalah sangat jauh gila isim.dan gua menyumpah di setiap tol yang gua kena lalu termasuk tol 50 sen yang gua tersalah jalan.kena buat u-turn dan bayar dabel lagi 50 sen.sesungguhnya seringgit itu boleh bayar air teh o panas segelas.

lepas antar adek gua dan biarkan beliau terkontang kanting di UUM gua terus pegi rumah kuceng gemok.disitu gua lepak free selama 2 hari tanpa bayar makan dan minum termasuk elemen menggunakan tandas.malah gua di asuh supaya buat macam rumah gua dan menggunakan apa saja yang ada dalam rumah macam gua punya,waima mengejas awek nurse selang 2 3 rumah pon kuceng gemok tidak marah.gua ucapkan terima kasih tak terhingga beb.tak lupa encik helmi yang bawak gua jalan jalan makan dan amek angin di kuala kedah.superb!

masa balik gua shortcut dari highway terus masuk sungai petani.gua setting niat taknak bayar tol macam orang bodoh dari bukit kayu hitam ke kulim lagi.dari sungai petani masuk ke gurun kemudian ke baling dan jumpa simpang 3 yang gua mantion kat atas.gua kesian kat rakyat kedah yang sama je taraf hidup macam orang kelantan tapi kena seksa dengan berlapis lapis tol yang memang super bangang sebab tak lojik lah sangat pada gua.







leg note : awek awek pekan changlun sangat gojes!

8 comments:

Waqheh said...

kah kah...lu ikut tol 50sen tu silap jln bro..itu seberang jaya. sebelum tol bangang tu lu patut amik jam 3 kt ronbod baru dpt hway ke BKH...

Sutera_suci said...

Changlun? wa pun nak pegi jugak akhir bulan ni..adik wa dapat matrik sana..wa dah salin da jalan yang lu kabo. Harap tak sesat barat cam lu..tima kaseh la ye, susah-susah je..macam tau wa nak gi sana jugak..haha

karatz said...

waqheh-asal la lu tak warning awal awal.gua mmg dr hghway tu mmg dah di signboardkan akan ada rondbout,tp bila dah dekat sgt ngn flyover signboard ditutupi rimbunan daun kayu.dah telepas ikut jalan bawah baru nampak signboard tuh.sungguh cuak sebab tiba2 ade tol plak.naseb 50 sen jek.kahkahkah

sutera-hah!lu kena hati2.simpang tiga tu orang kata kadang2 nampak kekadang tak nampak.hahahaha.apa2 pun lepas RNR tu lu nampak je signboard sungai petani jgn syak apa2.ikut je naluri signboard ke s.petani.tp klu lu nak merasa tol tak lojik lu ikut je mcm gua.kekekeke

missgee said...

Takpe sesat2 pun still
bulih layan mata da hati nengok
awek2 changlun yg gojes itu :P

karatz said...

misgee-jenis gua ni tengok awek sekali pandang je.tgk bnyk kali dah jd dosa.tp sekali pandang gua tu mau 2 3 jam.kahkahkahkah

Waqheh said...

tol 50sen tu la yg jadi isu..tol sungai nyor namanya. asal jln federal biasa dh puluhan thn org guna. tiba2 tak semena dijadikan tol..baik kerajan baik pembangkang sama saja..

karatz said...

duit buleh tukar manusia jd syaitan.kahkahakah
gua rasa kalau nak sgt buat tol pon buat sebijik je lah dekat bukit kayu hitam.tp lagi bagus takde langsung.

kucing gemok said...

lagi sekali lu dtg cni.. lu tuntut siakap tiga rasa, mee ketam, siput babi masak lemak, biawak panggang kat en.safwan. kalo die x bagi.. kita serang umah die. hahahahahaha.