Wednesday, May 11, 2011

good morning tu selamat pagi

harini gua bangun awal.maksudnya bangun awal pagi tadi dan TIDAK TIDUR SEMULA macam kelmarin,kelmarin dahulu dan sebelum sebelum itu(sejak sebulan lalu).

gua start motor hantar adik gua pegi sekolah.mak gua pesan beli roti canai masa balik sebab kedai roti pakcik ghani kat kampung gua tutup.adek gua sekolah sama dengan sekolah gua dulu.sekolah ugama area bandar.bezanya gua dulu kayuh basikal 7KM.adek gua selesa dengan bas atau menyalahgunakan gua sebagai drebar.femes sekolah gua.satu negeri orang kenal.sekolah elit lah katakan.tapi gua tak pernah elit,gua pelesit.

masa balik gua usha kedai roti canai pagi tepi tepi jalan.gua tak tahu asal payah sangat nak jumpa.roti canai petang tak payah cakap la.jakun sangat kalau takde.ni pagi punya.kalau gua kat kl tak payah cari.dalam satu bangunan tu 3 ke 4 kedai mesti ade orang tebar roti.mesti kedai roti canai.

gua potong jalan masuk ke kawasan Industri Padang Tembak.setelah sepanjang jalan balik tadi kedai nasik pagi je yang kongker.kecewa lagi gua.langsung tak nampak orang menebar roti.kalau tujuan gua nak cari nasi pagi,dah beratus bungkus gua tapau dari bermacam kedai dan beraneka lauk.masalahnya mak gua nak roti canai.gua anak yang soleh,jadi gua kena usahakan mencari.lagipun mak gua antar gua belajar sampai menara gading semata mata supaya gua tahu membezakan yang mana roti dan yang mana nasik.

tak jumpa lagi,gua lencong masuk kampong Panchor.tengah gua sekodeng kedai,gua di hon dari belakang.ashraff (chip)anak haji badar,dengan motor ex5 nya datang sondol sondol ekzos motor gua.naseb la gua tengah bizi,kalau tak gua dah turun bagi penampar dua tiga das.

chip : ''woi kacak.beli nasik ke.jauh lu drive,sampai ke sini.hahaha''

gua : ''tak ah.gua cari roti canai la.satu kampong dah gua pusing.tak jumpa.lu tau mana port?''

chip : ''gila,kedai mad sebelah taman lu je kan?sebelah balai polis lama dulu''

gua : ''ye ke.mana gua tau,gua baru sebulan pindah sini''

chip : ''mangkok.belagak nak mampos.kampong sendiri pon kucar kacir.moh follow gua''

dan gua berjaya beli roti canai 4 keping.sebelum tu gua ngan chip dah balun nasik pakai duit mak gua.gua ikhlas belanja chip.


sekian.






leg note : otak kurang bermaya akibat cuaca panas!

5 comments:

Waqheh said...

roti canai kat area gua belambak.. nasi lemak lagi berlambak..tapi tak semua sedap..

tahniah sebab lu tau beza yg mana nasi dan yg mana roti canai..kah kah

karatz said...

nasik lemak tempat gua sume bleh kasi high.stim semacam.

ye,gua cuma dapat beza bila dua dua tu gua humban dalam mulut gua.

Sutera_suci said...

karatz, mintak tulun kim salam kat chip eh..tak dapat ashraff muslim, dapat ashraff anak haji pak badar pun jadi la..kakaka


Waqheh, yang belambak tu roti canai mamat ke melayu? Kalau kat Key ELL ni mamat je belambak..nak cari yang melayu mak aiii macam cari gula dengan harga 2.10..

Sutera_suci said...

Alaaa..ari tu kite dah komen, ni mesti blogspot ilangkan!


Kite komen mintak tulun kim salam kat Ashraff..tak dapat Ashraff muslim, tapi dapat ashraff anak haji pak badar pun jadi la..ha ha

karatz said...

eyh,ada ke kes ilang komen?tak patut..tak patut..

ashraf hj badar xsesuai la ngn lu.sbb tu gua panggil dia chip.sarjan alibaba bujang lapok.kahkahkahkah