Tuesday, February 1, 2011

hasil kerja kita tak semestinya untuk kita.biarlah orang lain pon merasa.

dulu masa kecik kecik.bukan baby.kecik nak ke besar siket dah.suka sangat aku layan katun kesatria baja hitam.masa tu bukan aku sorang,boleh kata abih budak budak satu taman perumahan aku nak jadi superhero jepun tu.kira hebat ah.lagi hebat dari Gaban takpun Power Renjis.kalau tengah main bola tu aku takleh nak sumbat gol ke main tak kena style Ronaldo ke aku try lah buat cara Baja Hitam nak transform dari manusia ke robot semut tu.amek masa gak lah sebab nak kena feel.pastu dah buat kompem aku boleh score punya.paling tak pon aku sepak penalti boleh buat bentuk curve masuk gol.

semalaman diskusi aku antara seorang bapak dari indonesia,buat aku ingat balik benda tu.kira banyak lah cerita yang aku dengar.dari zaman kehebatan Sukarno,pemerintahan ulamak Gus Dur,Megawati sampai ke rahsia lelaki hebat dari Lombok yang berani bawak lari anak dara orang melayu.cuma satu yang menarik perhatian aku.

bapak bercerita tentang anak anak disana,yang mengagumi animasi Upin dan Ipin dari negara kita.kondisi yang sama berlaku masa aku kecik kecik dulu.ada je cite UpinIpin,berlarilah mereka ke rumah.waima orang tua sekalipun suka tengok.khusyuk nya mereka menonton.sama sama ketawa dengan kelucuan Upin dan Ipin.dan itu sudah pasti menjadi legasi diantara kenangan anak anak muda disana bila mereka dah tua nanti.



kamenriderblack


macam aku.dan kesatria baja hitam.





leg note : esok bizi,mungkin!

No comments: